Dane kadrowe na wyciagnięcie ręki, czyli jak działają mobilne aplikacje HR.

Postępująca cyfryzacja oraz dynamiczny rozwój mobilnych rozwiązań to w obecnych czasach konieczność. Liczba osób bez smartfona wciąż maleje, a wzrasta liczby tych, którzy właśnie w smartfonie mają swoje „centrum dowodzenia” – także w sprawach służbowych.

Zatem spacery do Działu Kadr np. z wnioskami urlopowymi lub żeby zaktualizować dane osobowe czy zweryfikować swój czas pracy, to coraz częściej strata czasu i niepotrzebna papierologia. Znacznie szybciej, wygodniej, w dowolnym momencie i z dowolnego miejsca można to zrobić dzięki aplikacjom HR, które są częścią składową systemów ERP, w tym oczywiście Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL i enova365.

Aplikacje typu Comarch HRM (dawniej e-Pracownik) czy Pulpity Pracownika w enova365 są w pełni responsywne i mogą być instalowane zarówno na komputerach, jak i na tabletach czy smartfonach. Dzięki temu można z nich korzystać w każdej chwili, czy to z biura, czy z podróży służbowej, w godzinach pracy, czy po jej zakończeniu. Pozwala to na bieżące załatwianie spraw i optymalizację czasu pracy. Aplikacje są wygodne i intuicyjne, zatem zapewniają komfort użytkowania.

Jakie funkcjonalności posiadają takie narzędzia?

  • Osobisty pulpit dla każdego pracownika.

  • Sprawdzanie limitów urlopowych, zarządzanie urlopami, delegacjami, planowanie nieobecności oraz wgląd w bieżące obecności i nieobecności pracowników.

  • Składanie wniosków (np. urlopowych lub o delegacje), które są przekazywane do akceptacji do odpowiednich osób, śledzenie etapów przetwarzania dokumentów, zatwierdzanie lub odrzucanie wniosków.

  • Przeglądanie danych dotyczących czasu pracy i nadgodzin.

  • Sprawdzanie dat ważności badań lekarskich i szkoleń BHP.

  • Sprawdzanie kwot wynagrodzeń, pasków wynagrodzeń.

  • Drukowanie raportów kadrowych, pasków wypłat, rocznych kart wynagrodzeń.

  • Prowadzenie systemu oceny pracowników.

  • Ewidencja umów, monitorowanie kwalifikacji oraz szkoleń, tworzenie harmonogramów szkoleń.

  • Rejestracja czasu pracy, ustalanie planu pracy zgodnie z przepisami prawa.

  • Wspieranie procedur rekrutacji pracowników – tworzenie i publikowanie ofert pracy, praktyk, staży, przyjmowanie i ocenianie aplikacji.

Moduły do samoobsługi pracowniczej są w pełni zintegrowane z głównym modułem Kadry i Płace, dzięki temu wszelkie potrzebne dane pojawiają się w bazie natychmiast. Narzędzie to przynosi korzyści zarówno pracownikom, jak i osobom zajmującym się sprawami kadrowymi, menadżerom, kierownikom oraz kadrze zarządczej – wszystkim oszczędza czas, minimalizuje konieczność generowania, przetwarzania i wprowadzana do systemu papierowych dokumentów, zwiększa efektywność pracy, zmniejsza ryzyko ludzkiego błędu, zapewnia spójność danych oraz szybki dostęp do nich.

Warto zatem postawić na nowoczesne rozwiązania, by podnieść szybkość, komfort i efektywność pracy. Zapraszamy do Polkas, gdzie pomożemy dobrać najlepsze rozwiązanie!