ERP, CRM, WMS, MRP – czym się różnią?

Pierwszy i drugi kwartał roku to czas kiedy zapadają strategiczne decyzje o wyborze oprogramowania do firmy. Warto więc zaznajomić się z rodzajami dostępnych na rynku rozwiązań, co znacznie ułatwi postawienie pierwszego kroku i pozwoli odpowiedzieć na fundamentalne pytania: czego szukamy? Czego potrzebujemy? Poniżej w telegraficznym skrócie wyjaśnimy do czego służą najczęściej spotykane grupy systemów informatycznych:

  • ERP – (ang. Enterprice Resource Planning) – system do zarządzania zasobami przedsiębiorstwa. Zdecydowanie najbardziej popularna grupa oprogramowania, zawierająca między innymi moduły od obsługi sprzedaży, magazynu, księgowości, kadr i płac, analiz, obiegu dokumentów, zarządzania relacjami z klientami, instrumenty B2B (e-Sklep oraz Pulpit Kontrahenta) i inne.
  • BI – (ang. Business Intelligence) – zaawansowane narzędzia analityczne dla kadry zarządzającej.
  • CRM – (ang. Customer Relationship Management) – program służący do zarządzania relacjami z klientami, ofertowania, komunikacji z kontrahentami, wysyłania mailingów oraz SMSów z przypomnieniami o płatnościach.
  • DMS – (ang. Document Management System) – system do obiegu dokumentów.
  • WMS – (ang. Warehouse Management System) – zaawanasowane rozwiązania informatyczne dedykowane do obsługi magazynu wysokiego składowania.
  • MRP II– (ang. Manufacturing Resource Planning) – oprogramowanie umożliwiające prowadzenie gospodarki zasobami produkcyjnymi. Przez zasoby rozumiemy tutaj materiały, maszyny i ludzi (pracowników).
  • RCP – rejestratory czasu pracy – najczęściej zintegrowane z systemem klasy ERP, przede wszystkim z modułem kadrowo – płacowym.

Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani uzyskaniem bliższych informacji na temat którejś grupy rozwiązań oraz propozycji konkretnych systemów informatycznych z danej dziedziny, prosimy o kontakt na adres mailowy erp@polkas.pl lub o telefon na numer 12 634 05 44.