Nowa wersja Comarch ERP Optima 2018.0.1. jest już dostępna

Rzeczą niezmienną w życiu są ciągłe zmiany.

Nie inaczej jest z oprogramowaniem, stale rozwijanym żeby sprostać rosnącym potrzebom użytkowników i pomysłom ustawodawcy.

Nowa wersja Optimy to jak zawsze dostosowanie do przepisów prawnych i nowe funkcjonalności poprawiające komfort pracy z programem.

Poniżej znajdziecie Państwo najciekawsze dodane funkcjonalności i zmiany w odniesieniu do korekt prawnych.

Dostosowanie do zmian w przepisach:

  • Naliczanie deklaracji rocznej CIT-8(25) z załącznikami: CIT-8/O(12), CIT-D(5), CIT-ST(7), CIT-ST/A(5), CIT-BR(3) na nowych formularzach obowiązujących dla okresu obrachunkowego zaczynającego się po 31.12.2016 r.
  • Wysyłka deklaracji VAT-9M(6 i 7) do systemu e-Deklaracje za pomocą podpisu niekwalifikowanego.
  • Konwersja listy KŚT2010 do KŚT2016 wraz z podmianą na kartach środków trwałych.
  • Odnotowanie przydzielanego przez ZUS indywidualnego rachunku składkowego i realizację przelewów do ZUS od 1.01.2018 na ten nowy rachunek, zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2017 r. o zmianie ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o zmianie ustawy – Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. 2017, poz. 1027).
  • Zmiana w naliczaniu składek na FGŚP za pracowników spokrewnionych z pracodawcą oraz osoby współpracujące zgodnie z nowelizacją ustawy o ochronie roszczeń pracowniczych w razie niewypłacalności pracodawcy oraz ustawy o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz.U. 2017, poz. 1557).

Nowości w wersji 2018.0.1. :

  • Możliwość generowania opisu analitycznego na słownikach (grupy towarowe, towary, konta księgowe) oraz na dokumentach (Faktury zakupu i sprzedaży, rejestry VAT zakupu i sprzedaży, ewidencja dodatkowa przychodów i kosztów oraz dokumenty polecenia księgowania).
  • Dodanie dowolnej liczby działalności na formularzu kwot indywidualnych wspólnika.
  • Funkcjonalność weryfikacji kontrahentów unijnych w bazie VIES.
  • Automatyczna weryfikacja statusu VAT kontrahenta na dokumentach handlowych z zapisywaniem historii wyników weryfikacji podatnika VAT do bazy danych.
  • Automatyczny import i eksport danych za pomocą Internetowej Wymiany Dokumentów.
  • Nowa wersja pomocy do programu dostępna pod przyciskiem F1.
  • Bezpośrednią integracja z kurierem DPD oraz dalszy rozwój mechanizmu wysłania paczek za pomocą Sendit.
  • Funkcjonalność usuwania rozliczeń z poziomu listy dokumentów handlowych generujących płatność.
  • Możliwość dodania w programie logo firmy, które jest drukowane na dedykowanych wydrukach Faktury Sprzedaży.
  • Możliwość seryjnego ustawienia granicy ceny (minimalnej marży i maksymalnego rabatu) oraz seryjnego ustawienia kategorii sprzedaży i zakupu dla towarów zaznaczonych na liście.
  • Opcja seryjnej zmiany kategorii z nagłówka dokumentu na listach dokumentów handlowo magazynowych
  • Funkcja przeglądania działań wykonywanych przez Serwis Operacji Automatycznych.
  • Kontrola limitu 14/60 dni w roku dla zasiłku opiekuńczego.
  • Wyliczanie kwoty wolnej od potrąceń z zasiłków proporcjonalnie do liczby dni zasiłkowych.