Specyfika biur rachunkowych, doradztwa podatkowego oraz księgowego wykracza poza definicję przepływu danych, jaka dotyczy firm handlowo-usługowych, czy też produkcyjnych. Biuro rachunkowe dla swoich klientów jest swego rodzaju bankiem, przechowującym najcenniejsze dane o ich firmach, dlatego istotą wzajemnych relacji jest w dużej mierze zaufanie, wynikające z poufności przekazywanych informacji.

Prawidłowe zdefiniowanie procesów biznesowych w biurze rachunkowym pozwala wypracować sprawny schemat obiegu własnych dokumentów. Należy jednak pamiętać, że będzie on też uzależniony od przyjętego modelu (lub kilku modeli) współpracy z klientami. W efekcie, system ERP, który zostanie dobrany, musi spełniać oczekiwania zarówno obsługiwanej firmy, jak i zarządzającego danymi biura rachunkowego.


Modele współpracy z Biurem rachunkowym:

  • Sposób tradycyjny. Klient biura, pracując na swoim systemie ERP (w wersji stacjonarnej lub w chmurze), eksportuje dokumenty handlowe i płacowe, zaś Biuro po ich zaimportowaniu – bezpośrednio je księguje.
  • Współpraca on-line. Zarówno klient, jak i opiekun pracują na tym samym systemie, który funkcjonuje na serwerze Biura rachunkowego lub w chmurze. Dzięki takiemu modelowi współpracy, wszystkie operacje na dokumentach są widoczne na bieżąco w systemie, a przy tym można wykorzystać wszelkie funkcjonalności systemu księgującego, które automatyzują wiele pomniejszych czynności. Klient, w zależności od wybranego typu licencji, w trybie podglądu może mieć dostęp do przeglądania poszczególnych obszarów lub – w trybie edycji dodawać i zmieniać poszczególne pozycje.

Oprogramowanie dla biur rachunkowych

Funkcjonalności oprogramowania ERP dla Biur rachunkowych:

  • Pulpit klienta. Wydajna współpraca wymaga wygodnego kanału dwukierunkowego komunikowania, który zapewni szybką i bezpieczną wymianę elektronicznej informacji. Dodatkowo, zapewnienie klientowi w każdej chwili dostępu do rozliczeń, zebranych dokumentów czy też raportów z każdego miejsca na świecie w zdecydowany sposób podnosi konkurencyjność Biura rachunkowego, które korzysta z nowoczesnego systemu ERP.
  • Wiele baz danych w obrębie jednego systemu ERP. Z reguły każdy klient biura rachunkowego, to oddzielna firma, co jest punktem wyjściowym do kształtowania polityki poufności danych. Z poziomu jednego systemu można zarządzać zarówno użytkownikami ze strony biura, jak i
    klienta, nadając im właściwe dla pełnionych funkcji pakiety uprawnień. Również działania backendowe jak polityka archiwizacji uwzględniają odrębność podmiotów, umożliwiając udostępnianie danych zgodnie z prawem oraz najlepszymi praktykami.

Cele i korzyści:

  • gromadzenie wszystkich danych w jednym miejscu
  • łatwe przygotowywanie sprawozdań
  • szybkie księgowanie wystawionych dokumentów
  • intuicyjny w obsłudze
  • zgodny z wymogami prawa

Jak działamy:

  • badanie potrzeb – audyt procesów księgowych w firmie
  • dobór oprogramowania
  • wdrożenie
  • szkolenie