Programy lojalnościowe- nowoczesna metoda pozyskiwania klientów

Program lojalnościowy to nowoczesna metoda budowania i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami. Ideą tego procesu jest zachęcanie klientów zarówno do nawiązania, jak i kontynuowania współpracy. Program taki można prowadzić na wiele sposobów. Najprostsze programy polegają na kierowaniu bezimiennych ofert rabatowych do szerokiej grupy klientów, do większych akcji opartych na kuponach, zdrapkach, naklejkach w zamian za dokonywanie zakupów.

Często klient, biorący udział w programie lojalnościowym, za dokonanie zakupów otrzymuje określoną liczbę punktów. Punkty są następnie rozliczane np. poprzez wydawanie gratisów czy prezentów.

Obecnie na rynku jest dostępnych wiele nowoczesnych rozwiązań informatycznych, które umożliwiają kompleksowe zarządzanie relacjami z klientem i programami lojalnościowymi. Systemy te najczęściej wspierają również prowadzenie akcji marketingowych poprzez tworzenie promocji, komunikację z klientem aż po nagradzanie uczestników programu.

Jednym z takich rozwiązań jest Comarch Loyalty Management, dedykowany zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych. To kompleksowy zestaw narzędzi marketingowych, zapewniający obsługę wszystkich obszarów funkcjonowania programu lojalnościowego.

System lojalnościowy Comarch obejmuje rejestrację klientów,  zarządzanie profilem,  komunikację z klientami, tworzenie akcji marketingowych i promocyjnych. Zaletą programu lojalnościowego  jest wzrost obrotów poprzez zwiększenie lojalności klientów lub zachęcenie do współpracy nowych. Comarch Loyality Management to sprawdzony produkt, który obsługuje wszystkie możliwe rodzaje nagród lojalnościowych. Jego modularna budowa zapewnia pełną elastyczność co  w efekcie oznacza, że system ten jest w stanie sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.  Ponadto, program ma możliwość integracji z różnymi systemami zewnętrznymi. W bazie centralnej są przechowywane informacje o klientach, o ich zakupach i udziale w akcjach promocyjnych, co w efekcie umożliwia sprawdzenie efektywności programu lojalnościowego. Rozwiązanie musi być dopasowane pod kątem potrzeb konkretnej grupy klientów oraz do działalności firmy.