Zarządzanie serwisem i wypożyczalnią w enova365


W świadomości wielu przedsiębiorców system ERP kojarzy się jedynie z programem do zarządzania sprzedażą, produkcją, księgowością czy kadrami. Często właściciele firm zajmujących się wypożyczaniem czy serwisem i naprawami np. maszyn czy sprzętu specjalistycznego nie wiedzą, że również ten aspekt swojej pracy mogą ułatwić dzięki odpowiedniemu systemowi. Tymczasem enova365 dysponuje dedykowanymi rozwiązaniami dla przedsiębiorstw o takiej specyfice pracy.

enova365 Wypożyczalnia to kompleksowe narzędzie przeznaczone do ewidencjonowania wszelkiego rodzaju obiektów, które dana firma czy instytucja wypożycza, czy są to książki, samochody, suknie ślubne, czy ciężki sprzęt budowlany. Moduł ten pozwala na prowadzenie ewidencji posiadanych urządzeń, czyli elementów reprezentujących wypożyczany przedmiot. Informuje on także o aktualnym statusie urządzenia (wypożyczone, zwrócone), umożliwia rezerwację urządzeń czy rejestrowanie aktywności, zapewnia też dostęp do pełnej historii wypożyczeń i informacji, ile egzemplarzy danego modelu jest dostępnych do wypożyczenia w żądanym terminie. Wypożyczenie może być prowadzone dla jednego przedmiotu, może także uwzględnić wiele obiektów w jednym wypożyczeniu. Moduł ten łączy się z innymi modułami enova365 i dzięki temu bezpośrednio z poziomu wypożyczenia pozwala na rozliczenie oraz wystawienie dokumentów handlowych czy księgowych.

Podobnie działa moduł Serwis, z tym że rejestruje on urządzenia przyjmowane w ramach zleceń serwisowych. Skorzystają z niego m. in. warsztaty naprawcze oraz prowadzące serwis pogwarancyjny czy firmy świadczące usługi naprawcze lub wykonujące przeglądy techniczne. Moduł automatyzuje pracę, tworząc np. zlecenia serwisowe w chwili przyjęcia urządzenia do naprawy lub przeglądu. Takie zlecenie może trafiać na listę zadań określonego operatora. W zakresie przeglądów moduł ten umożliwia zaplanowanie przyszłych przeglądów oraz automatyczne informowanie o zbliżającym się terminie przegląd. Program zapamiętuje i dokonuje powiązania oddanego urządzenia z konkretnym kontrahentem, dzięki czemu osoba zlecająca naprawę może otrzymywać powiadomienia etapie realizacji zlecenia. Każde zlecenie zapisywane jest w historii napraw i przeglądów, co ułatwia wgląd w przeprowadzone prace. W połączeniu z innymi modułami enova365 moduł Serwis ma możliwość wystawiania ze swojego poziomu dokumentów handlowych, księgowych, rejestrowania towarów pobranych z magazynu, tworzenia dokumentów takich jak przyjęcie zlecenia, wycena kosztu napraw czy potwierdzenie odbioru.

W obu modułach w zależności od wersji można indywidualnie tworzyć adekwatne do danej działalności definicje urządzeń, wprowadzać dodatkowe informacje o przedmiocie wypożyczanym czy serwisowanym, automatycznie lub „na żądanie” generować np. przypomnienia dla użytkowników lub tworzyć dodatkowe tabele bazodanowe.

Zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym, który udzieli więcej informacji – jesteśmy do Państwa dyspozycji telefonicznie 12 634 05 44 lub mailowo erp@polkas.pl