Jak usprawnić sobie e-sprzedaż, czyli kilka słów o współpracy e-sklepów z systemami ERP

E-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, sklep on-line doskonale się sprawdza zarówno w zwyczajnych, jak i nadzwyczajnych sytuacjach. Szczególnie warto zwrócić uwagę na ten model sprzedaży teraz, gdy wiele sklepów stacjonarnych jest zamkniętych – to często jedyna droga sprzedaży i zysku.

Wielu przedsiębiorców oprócz e-sklepu korzysta także z systemów ERP, takich jak Comarch ERP Optima czy enova365. Żeby nie tracić czasu na żmudne przenoszenie zamówień czy ręczne wystawianie faktur do każdego z nich, warto zastanowić się nad wyborem takich rozwiązań, które pozwolą na sprawną, automatyczna komunikację między platformą e-sklepu i systemem sprzedażowym.

Co zatem mogą nam zaproponować producenci: Comarch i Soneta?

Comarch dla swoich systemów proponuje własny, autorski Comarch e-Sklep. Pozwala on na pełną obsługę sklepu internetowego przy zróżnicowanej ofercie cenowej. Rozwiązanie to skierowane jest zarówno do firm sprzedających w modelu B2C, jak i B2B. Co ważne Comarch e-Sklep jest w pełni zintegrowany z systemami Comarch ERP: XT, Optima, XL czy Altum.

Z kolei Soneta stawia na integrację z zewnętrznymi platformami. Wśród swoich modułów ma enova365 Integrator i enova365 e-Sklepy Konektor, dzięki którym umożliwia integrację np. z platformą Shoper, Presta Shop czy Magento. Integracja obejmuje m.in. pobieranie zamówień i aktualizację ich stanu, przesyłanie kart towarów z enova365 do e-sklepów, przesyłanie stanów magazynowych czy zakładanie kart kontrahentów. Rozwiązaniem B2B są Pulpity Kontrahenta.

Sposobem na intergrację dedykowanym zarówno dla Comarch ERP Optima jak i enova365 są autorskie integratory POLKAS, które powstały i są rozwijane dzięki naszemu sztabowi programistów. Posiadamy w ofercie nie tylko integratory z e-sklepami (Presta Shop, Sote, Magento), ale także cieszącą się rosnącym zainteresowaniem integrację z aplikacją BaseLinker, obsługującą wiele platform e-sprzedażowych i aukcji. Zdecydowana zaletą naszych rozwiązań jest to, że możemy je dostosować do indywidualnych potrzeb każdego przedsiębiorstwa, a także stworzyć dodatkowe funkcjonalności odpowiadające np. na specyficzne wymogi danej branży.

Wszystkie te rozwiązania POLKAS wdraża i wspiera. Pomagamy także oczywiście dobrać najlepsze z nich do potrzeb i oczekiwań danej firmy. Zapraszamy zatem do kontaktu z naszymi specjalistami!