Zarządzanie firmą za pomocą systemu ERP

ERP – inaczej enterprise resource planning (planowanie zasobów przedsiębiorstwa) jest krótko mówiąc połączeniem wszystkich działów i funkcji dostępnych w firmie. Połączenie to polega na wykorzystaniu integralnej bazy danych w formie jednego systemu, poprzez co firma może zacząć posługiwać się wyłącznie jednym zbiorem bazy danych.

Przedsiębiorstwa stoją przed wieloma wyzwaniami – jednym z największych z nich jest z pewnością zapewnienie stuprocentowego skutecznego dostępu do aktualnych i przede wszystkim prawidłowych danych. Jeżeli w naszej firmie nie będzie to funkcjonować to prędzej czy później zaczniemy mieć duży problem w procesie podejmowania decyzji. Częstym zjawiskiem w firmacj jest to, iż większa część informacji rozproszona i rozrzucona jest po kilku programach czy bazach danych. Skutkiem tego jest powstawanie chaosu w firmie oraz trudność z łatwym i szybkim znalezieniem informacji, które nas interesują.

Wybierając systemy ERP nie będziemy mieć możliwości napotkać takie trudności na naszej drodze, gdyż wszystkie informacje zawierane są we wspólnej bazie danych. Plusem tego jest ławość poruszania się po systemie oraz jego mobilność. Taka otwartość systemu ERP może budzić w nas wątpliwości ze względu na zbyt łatwy dostęp wszystkich pracowników do całości informacji znajdujących się w jednej bazie danych – jednakże i tutaj system ERP posiada zabezpieczenia, bowiem do korzystania z niego potrzebny jest odpowiedni kod autoryzacji, a więc zakres w jakim mamy dostęp do danych jest zależny od tego, jaką funkcję pełnimy w firmie oraz jakie mamy upoważnienia – upoważnienia te można modyfikować, a także przypisywać nowe role użytkownikom.