Split Payment – o co właściwie chodzi?

Split Payment jest formą płatności międzypodmiotowej, która dzieli kwotę należności miedzy standardowym kontem a dodatkowym kontem VAT przedsiębiorstwa. Planowane jest jej wprowadzenie od 1 kwietnia 2018 roku, przy czym początkowo ma być dla przedsiębiorców formą dobrowolną.

Tyle ogółu, ponieważ kształt projektu rządowego jest obecnie dyskutowany w parlamencie. Na ten moment nie wiemy dokładnie jak będzie wyglądać ostateczna wersja, w jaki sposób będzie realizowana „zachęta” dla przedsiębiorców, którzy maja dobrowolnie z tej formy płatności korzystać oraz jakie pułapki ustawodawca ukryje w przepisach.

Co istotne, kluczowi gracze rynku ERP intensywnie pracują nad pozyskaniem jak najdokładniejszych informacji, co pozwoli na zaimplementowanie odpowiednich zmian w oprogramowaniu.

Firmy korzystające z popularnych komercyjnych rozwiązań takich jak Optima, XL, Altum czy enova365 mogą spać spokojnie, ze świadomością że ich oprogramowanie zawsze będzie na czas dostosowane do nowinek prawnych.

Jeżeli z jakichś przyczyn do tej pory nie korzystacie Państwo z wymienionych rozwiązań i chcielibyście dołączyć do tej rosnącej społeczności, zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym, gdzie uzyskacie Państwo informacje oraz fachowe doradztwo w zakresie oprogramowania ERP.