Urządzenia fiskalne online – co wybrać dla systemu ERP?

Ministerstwo Finansów od 2020 roku wprowadza etapami obowiązek korzystania z kas i drukarek fiskalnych online dla poszczególnych branż. Ma to związek z uszczelnianiem systemu podatkowego.

Od 1 lipca 2021 w życie wchodzi on w życie dla firm świadczących usługi budowlane, fryzjerskie, prawnicze, kosmetyczne i kosmetologiczne, medyczne (opieka świadczona przez lekarzy i lekarzy dentystów) oraz obiektów działających w obszarze poprawy kondycji fizycznej (tu obowiązek obejmuje tylko zakres wstępu do obiektu). Podatnicy zobowiązani do wymiany kas mają możliwość odliczenia do 700 zł ulgi za zakup nowego urządzenia.

Ostatni etap wprowadzenia urządzeń fiskalnych online zaplanowany jest na 1 stycznia 2023. Od tego momentu obowiązek wymiany dotychczasowych kas czy drukarek fiskalnych obejmie pozostałych podatników.

Dla systemu ERP należy wybrać drukarkę fiskalną – drukarka ta komunikuje się z komputerem, na którym są wystawiane dokumenty fiskalne. Z kolei kasa fiskalna jest samodzielnym urządzeniem, które standardowo nie komunikuje się z systemem. Programy Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL i enova365 współpracują z niemal wszystkimi modelami drukarek fiskalnych online, natomiast w razie wątpliwości nasi specjaliści mogą zweryfikować konkretny model.

Wszystkich zainteresowanych zakupem urządzeń fiskalnych oraz konfiguracją ich współpracy z systemami ERP zapraszamy do kontaktu z POLKAS.