Zarządzanie relacjami z klientami (ang. Client Relationship Management) to nie tylko domena działów handlowych. Klient na każdym etapie kontaktu z firmą powinien odczuwać w tych relacjach atmosferę poszanowania jego czasu i doświadczać sprawnej obsługi, która jest efektem prawidłowego obiegu informacji w firmie. Dobrze przygotowany system CRM powinien służyć wszystkim działom, które mają z klientem kontakt i umożliwiać szybki przegląd historii rozmów oraz zapoznanie się ze szczegółami sprawy, którą chce on załatwić.
Departamenty firm, które korzystają bezpośrednio z wdrożenia systemu CRM:
- Dział handlowy oraz dział obsługi klienta
- Dział marketingu oraz telemarketing
- Serwisanci
- Sekretariat
- Help desk
Główne funkcjonalności systemów CRM, które mogą zostać wykorzystane w większości przedsiębiorstw:
- elastyczny formularz informacji o kliencie (tzw. karta klienta lub teczka )
- system zarządzania zadaniami i zdarzeniami
- powiązania kontrahentów z prowadzonymi projektami
- przypisanie kontrahentom osób kontaktowych (ogólnych lub w konkretnych obszarach współpracy)
- tworzenie i wykorzystywanie istniejących szablonów korespondencji tradycyjnej i elektronicznej
- archiwizowanie danych o klientach i wszystkich powiązanych z nimi dokumentów
- precyzyjny przekaz kampanii marketingowych, dzięki możliwości tworzenia list odbiorców korespondencji seryjnej, na podstawie ich wybranych cech lub ich preferencji
Właściwie wykorzystywany system CRM pomaga w:
- tworzeniu wzrostu zadowolenia klientów
- łatwym i szybkim wyszukiwaniu informacji i dokumentów powiązanych
- sprawniejszą organizację pracy
- rzetelne przygotowanie do rozmów z klientami
- rozbudowę bazy zgodnie z przyjętymi założeniami
- szacowanie potencjału kontrahentów
- budowanie lojalności oraz profesjonalnego wizerunku firmy
Demo:
- Zapraszamy do kontaktu