Efektem sprawnej komunikacji pomiędzy kontrahentami jest zawsze podniesienie wydajności oraz zadowolenia klienta z obsługi. O ile prawidłowo przeprowadzone wdrożenie systemu wspierającego zarządzanie firmą podnosi jej efektywność, to często jest ona zależna w dużej mierze od swoich dostawców lub podwykonawców. Aby mieć możliwość koordynowania ich prac, należy dbać o sprawną komunikację, w efekcie czego również klient na każdym etapie zamówienia może otrzymać o nim rzetelną informację.
Platforma B2B może służyć m.in. do:
- wymiany danych i dokumentów między działami, filiami lub spółkami w obrębie przedsiębiorstwa
- wymiany danych między odrębnymi kontrahentami
- stworzenia punktów wymiany dokumentów z kontrahentami dla użytkowników poszczególnych modułów systemu ERP,
- automatycznego generowania zamówień, wg określonego potrzebami klucza,
- wymiany danych o stanach magazynowych kontrahentów,
- lokalizowania towaru w na każdym etapie łańcucha dostaw,
- informowania o zobowiązaniach i zrealizowanych płatnościach,
- dostarczania danych do systemu analiz,
- utworzenia bezpiecznej międzyfirmowej przestrzeni do wymiany plików
Podstawowe korzyści płynące z prawidłowego wdrożenia systemu B2B, to lepsze gospodarowanie dostępnymi zasobami, szybszy przepływ danych, redukcja kosztów jak i aspekt ekologiczny wynikający z wyeliminowania zużycia papieru podczas większości realizowanych zadań. Wykorzystanie ogólnie przyjętych standardów wymiany informacji (EDI) umożliwia sprawną integrację z różnymi systemami działającymi w przedsiębiorstwach.
Cele i korzyści
- gromadzenie wszystkich danych w jednym miejscu
- łatwe przygotowywanie sprawozdań
- szybkie księgowanie wystawionych dokumentów
- intuicyjny w obsłudze
- zgodny z wymogami prawa
Jak działamy
- badanie potrzeb - audyt procesów księgowych w firmie
- dobór oprogramowania
- wdrożenie
- szkolenie