Centralizacja VAT w samorządach w enova365

Województwa, powiaty oraz gminy od 1 stycznia 2017 zostały zobligowane do generowania zbiorczych deklaracji VAT-7. Oznacza to, że i gminy i wszelkie podlegające im jednostki samorządu terytorialnego muszą składać jedną, wspólną deklarację VAT-7. Powyższe implikuje też wysyłkę wspólnego pliku JPK (Jednolitego Pliku Kontrolnego) zawierającego zapisy Rejestru VAT wszystkich jednostek podległych Gminie.

Jest to dość rewolucyjna zmiana, do tej pory każda jednostka samorządu terytorialnego była pod względem przepisów VAT traktowana jako osobny podmiot. Oznacza to też, że każda z nich mogła używać innego systemu informatycznego do rozliczeń VAT, sporządzania deklaracji i jej wysyłki. Zatem najważniejszym problemem związanym z centralizacją w samorządach okazuje się konieczność połączenia danych dotyczących VAT a pochodzących z różnych systemów informatycznych, na których pracują samorządowe jednostki organizacyjne oraz wprowadzenia zupełnie nowych narzędzi informatycznych.

Program enova365 krakowskiego producenta oprogramowania do zarządzania Soneta sp. z o.o. został przygotowany do obsługi centralizacji w samorządach. System umożliwia zarówno utworzenie scentralizowanej deklaracji VAT, jak też scentralizowanego pliku JPK_VAT. Technologia oprogramowania enova365 umożliwia także integrację z systemami aktualnie wykorzystywanymi w jednostkach samorządu terytorialnego.

Reasumując rozwiązania zastosowane w systemie enova365 pozwalają na kompleksową oraz sprawną obsługę scentralizowanych rozliczeń VAT,  generowanie oraz wysyłkę deklaracji VAT oraz pliku JPK VAT oraz  połączenie danych z różnych systemów informatycznych używanych przez jednostki samorządowe.

W razie zainteresowania rozwiązaniem czy też dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu ze specjalistami POLKAS, jesteśmy do Państwa dyspozycji!