Nowości w enova365 i Comarch ERP Optima

W ostatnich dniach pojawiły się nowe wersje zarówno programu Comarch ERP Optima, jak i enova365 – obejmujące zarówno zmiany prawne, jak i funkcjonalne.

W enova365 wydane zostały wyjątkowo dwie wersje. Wersja 2003.2.3 to wersja poprawkowa, dedykowana dla firm, korzystających z modułu Kadry i Płace. Eliminuje ona problem z pomniejszaniem wynagrodzenia o 1/30 z tytułu nieobecności ZUS, jeżeli w trakcie miesiąca zmieniła się waluta stawki zaszeregowania lub była wykonana aktualizacja ze względu na zmianę wymiaru etatu lub stawki.

Wersja 2004.0.0. to wersja rozwojowa, zawierająca wiele nowych funkcji i ulepszeń. Wśród nich znajdują się m.in.:

  • Protokół komunikacji z nowymi drukarkami Posnet Online.
  • PPK – dodane seryjnego zgłaszania uczestników do PPK według wybranej daty oraz wprowadzenie włączenia/wyłączenia zerowych raportów na deklaracji Rozliczanie składek.
  • Możliwość odnotowania w kartotece pracownika z orzeczonym stopniem niepełnosprawności zgody na pracę 8-godzinną oraz pracę w nadgodzinach.
  • Możliwość seryjnego obniżenia wymiaru etatu bez zmiany stawki zaszeregowania ze względu na ustawy związane z COVID-19.
  • Dodanie parametru Kontrola MPP dla czynności Rozliczanie dokumentów.
  • I wiele innych zmian i aktualizacji, które ułatwiają pracę w programie i udoskonalają jego funkcjonalności.

Z kolei aktualizacja Comarch ERP Optima do wersji 2020.5.1. obejmuje takie kwestie jak:

  • Naliczanie pracownikom medycznym zasiłku chorobowego płatnego 100% z tytułu kwarantanny oraz niezdolności do pracy spowodowanej COVID-19.
  • Standardowe strefy umożliwiające ewidencję pracy zdalnej oraz czasu przestoju płatnego 100% lub 50%.
  • Nowy formularz zaliczki na PIT-36L umożliwiający odliczenie od dochodu ulgi na COVID-19.
  • Możliwość rezygnacji od marca 2020 roku z uproszczonej formy wpłacania zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych (PIT) oraz prawnych (CIT).
  • nowe formaty dedykowane dla Citi Handlowy, służące do eksportu przelewów do plików XML, Elixir oraz Flat File.
  • Możliwość seryjnego zatwierdzania dokumentów płatnych gotówką oraz kartą płatniczą.
  • Możliwość tworzenia Zleceń nadania przesyłek do Faktur Pro Forma, Faktur Zaliczkowych, Przesunięć Międzymagazynowych, Rozchodów Wewnętrznych oraz do Zleceń serwisowych. Ponadto, umożliwiono seryjne generowanie Zleceń nadania przesyłek do dokumentów zaznaczonych na liście.
  • Możliwość seryjnej zmiany kodów JPK_V7 dla dokumentów oraz dla kontrahentów.
  • Rozszerzenie możliwości seryjnej zmiany atrybutów o kolejne dokumenty handlowe i magazynowe.
  • Możliwość seryjnej zmiany atrybutów grup towarowych.

Wszystkich zainteresowanych przeprowadzeniem aktualizacji zapraszamy do kontaktu ze specjalistami POLKAS!