Wsparcie sprzedaży detalicznej oraz internetowej w systemach ERP

Moduł Comarch ERP Handel oraz moduł Comarch Detal umożliwia wsparcie sprzedaży wielokanałowej. Od wielu lat mamy do czynienia ze wzrostem konkurencyjności w kanale detalicznym.  Detaliści i sieci handlowe konkurują o klientów jak nigdy dotąd. Wzrost konkurencyjności prowadzi do spadku zysków ze sprzedaży.

Dlaczego warto stosować zróżnicowane kanały sprzedaży?

Strategia taka prowadzi do wzrostu sprzedaży poprzez pozyskiwanie nowych klientów ale również do spadku kosztów obsługi obecnych. Wykorzystanie dodatkowych kanałów dystrybucji przyczynia się do znacznego wzrostu przychodów firmy. Możliwość zasięgnięcia informacji o poszukiwanych produktach w sklepie internetowym skutkować może bowiem ewentualną zmianą decyzji nabywcy na korzyść danego sprzedawcy. Ważną kwestą jest również budowanie odpowiednich nawyków wśród obecnych klientów.

Jeżeli mamy już odpowiednio zaprojektowany sklep internetowy, powinni dowiedzieć się o nim nasi potencjalni klienci. Ważną kwestią jest  o pozycjonowanie naturalne (SEO) oraz reklamę płatną w wyszukiwarkach (SEM). Innymi źródłami promocji naszego sklepu będą porównywarki cen, oraz portale aukcyjne.

Wsparcie zarządzania sprzedażą.

Nowoczesne systemy ERP monitorują stan zapasów w magazynach i sklepach. Pomagają w zarządzaniu wydaniami zamówionych towarów i zapewniają, że nie dojdzie do sprzedaży towarów, których faktycznie nie mamy na stanie. Pozwalają również na analizę sprzedaży we wszystkich kanałach. W łatwy sposób możemy sprawdzić, które produkty sprzedają się w jakich kanałach i ile firma na tym zarabia. Możemy też sprawdzić nawyki naszych klientów. To z jakich kanałów korzystają i jakie przychody generują. Dzięki takiej wiedzy możemy odpowiednio planować promocje oraz reklamę w poszczególnych kanałach sprzedaży.

Optymalizacja sprzedaży w kanale sprzedażny internetowej.

  • integracja ze sklepem internetowym
  • integracja ze platformami sprzedaży ( Allegro, eBay)
  • automatyczne rozliczanie stanów magazynowych
  • aktualizacja cen na wszystkich platformach
  • automatyzacja wysyłki
  • wystawianie e-faktur

Optymalizacja sprzedaży w kanale sprzedażny detalicznej. 

W kanale sprzedaży detalicznej pomocne może być wykorzystanie modułu Comarch Detal, który umożliwia:

  • szybka obsługa sprzedaży dzięki pracy na ekranie dotykowym,
  • wydajniejsza praca sprzedawców przez zastosowanie klawiatury ekranowej lub menu najczęściej sprzedawanych towarów,
  • ergonomiczna praca kasjerów,
  • dopasowanie wyglądu interfejsu do indywidualnych potrzeb pracowników,
  • łatwa obsługa opakowań kaucjonowanych,
  • kontrola stanów magazynowych,
  • dostęp do bieżącej informacji o dostępności towarów,
  • szybkie logowanie na stanowisko pracy,
  • możliwość wystawienia wielu paragonów jednocześnie, na tym samym stanowisku,
  • indywidualna konfiguracja sposobu pracy na każdym stanowisku sprzedażowym,
  • tworzenie indywidualnych ustawień praw pracowników do obsługi stanowiska, w zależności od pełnionej funkcji w pracy.

Jeśli chcą Państwo przeanalizować możliwości rozwoju sprzedaży w swojej firmie zapraszamy do kontaktu poprzez e-mail erp@polkas.pl lub telefonicznie 508 766 140.