W jaki sposób połączyć system handlowy z Allegro i sklepem internetowym?

Szybki rozwój i coraz większa popularność platform e-commerce oraz sprzedaży internetowej wymaga narzędzi ułatwiających wymianę danych między sklepami internetowymi a systemami sprzedażowo-magazynowymi. Producenci oprogramowania klasy ERP wciąż rozwijają swoje rozwiązania, by zapewnić szerokie możliwości integracji z e-sklepami i platformami typu Allegro.

Przykładem może być moduł enova365 e-sklepy Konektor. Pozwala on m.in. na definiowanie sklepów internetowych w systemie enova365 oraz konfigurowanie ich parametrów, przesyłanie grup towarów, stanów magazynowych, kart towarów wraz ze zdjęciami, pobieranie zamówień z e-sklepów, zakładanie kart kontrahentów na podstawie kont założonych w e-sklepie, synchronizację danych czy aktualizowanie stanu realizacji zamówień. Moduł ten jest wciąż rozwijany o kolejne platformy e-commerce.

Z kolei Comarch ma wśród swoich rozwiązań własną platformę e-commerce – Comarch e-Sklep. Jest to nowoczesne oprogramowanie sklepu internetowego, bezpośrednio zintegrowane z systemami Comarch ERP Optima, Comarch ERP XL, Comarch Altum i Comarch ERP XT. Z systemu ERP do e-Sklepu przesyłane są dane dotyczące stanów magazynowych, cen, rabatów, towarów czy zestawów promocyjnych. Z e-Sklepu do systemu ERP trafiają m.in. informacje o zamówieniach, kontrahenci czy dane do faktury. e-Sklep zapewnia integrację z Allegro, systemami e-płatności, porównywarkami cen, pozwala na prowadzenie kampanii mailingowych, ma także wbudowane narzędzia analityczne. Odpowiada on zarówno na potrzeby mniejszych działalności, jak i dużych sklepów.

Comarch udostępnia także „wirtualną galerię handlową”, czyli wszystko.pl. Jest to miejsce, w którym użytkownicy systemów Comarch ERP mogą prezentować swoją ofertę oraz sprzedawać towary i usługi. W przypadku zawarcia transakcji przez wszystko.pl, system przekazuje pocztą elektroniczną informacje o zamówieniu oraz automatycznie tworzy w rezerwację odbiorcy w systemie sprzedającego oraz w razie jej braku – kartę kontrahenta.

Można także zintegrować swój system ERP z platformą e-commerce w sposób indywidualny, skrojony na miarę i odpowiadający konkretnym oczekiwaniom i specjalistycznym potrzebom. W takim wypadku specjaliści POLKAS analizują wszelkie założenia i tworzą indywidualne integratory, dostosowane do specyfiki pracy danego Partnera.

Jak widać, możliwości jest wiele. W realizacji każdej z nich służą pomocą specjaliści POLKAS – doradcy, wdrożeniowcy i programiści, którzy nie tylko dobierają i wdrażają odpowiednie rozwiązania, ale zapewniają także wsparcie techniczne w ich konfiguracji i rozbudowie oraz bieżącej obsłudze.