Obecnie na świecie, a w szczególności między Stanami Zjednoczonymi a Chinami, trwa wyścig o nowoczesne technologie oparte na AI (sztucznej inteligencji) i uczenia maszynowego (ML) oraz Otwartych interfejsów API i rozwiązań w chmurze, wyniki tego wyścigu mogą wkroczyć szybciej niż myślimy w systemy informatyczne w przedsiębiorstwach na całym świecie.
Sztuczna inteligencja w połączeniu z uczeniem maszynowym jest według wielu badań w centrum zainteresowania. Niemal połowa przedsiębiorstw z krajów rozwiniętych zajmujących się na co dzień planowaniem zapasów i logistyki oraz planowania produkcji i zarządzania relacjami z klientem, zgłosiła zainteresowanie tego typu wdrożeniami.
Pokazuje to skale apetytu rynku na AI oraz ML. Mogą one przyczynić się do nowego spojrzenia które podniesie zyski.
Przykładem może być produkcja „just-in-time”, która ma na celu dostarczenie komponentów w ostatnim możliwym terminie, by zmniejszyć koszty magazynowe. Gdy firma będzie dysponować możliwością przekazania zadania sztucznej inteligencji, by przejrzała na nowo harmonogramy dostaw komponentów „just-in-time” okazać się może, że zaproponuje ona zupełnie nowe podejście do procesu produkcyjnego. Stworzy nowe opcje mające wpływ na wzrost wydajności i oszczędności.
Kolejnym rozwiązaniem są API otwarte dla firm. Ten trend również będzie miał niebagatelny wpływ na rozwój systemów ERP. Otwarte interfejsy API są oparte na otwartych standardach i łatwo dostępne dla programistów. Pozwalają na szybkie i łatwe zintegrowanie szerokiego zakresu funkcji po stronie klienta. Pozwalają na szybki rozwój, ponieważ nie ma ukrytych zawiłości. Otwarte API ułatwia łączenie się z aplikacjami, usługami i bazami danych, które są na zewnątrz.
Niewątpliwie systemy ERP mają do zaoferowania firmom w najbliższej dekadzie rozwiązania, których wdrożenie nie tylko będzie stanowiło o wzmocnieniu pozycji na rynku, ale też o tym jak firma będzie sobie radzić z w coraz bardziej nieprzyjaznym środowisku i kolejnych kryzysach gospodarczych. Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe oraz otwarte API z rozwiązaniami w chmurze mają być w przyszłości dla wielu branż i firm czymś w rodzaju magicznego przycisku z napisem pomoc.