Złe praktyki wdrożeniowe, czyli jak POLKAS nie działa.

Pisaliśmy wcześniej o tym na co zwrócić uwagę przy wyborze systemu ERP oraz uzasadniliśmy dlaczego tak ważna jest analiza przedwdrożeniowa. Sporo było więc na temat tego , jak POLKAS działa, dziś parę zdań o tym, jak NIE pracujemy.

Przede wszystkim dopóki nie zmienią się zasady programów partnerskich, nie będziemy złotym ani platynowym partnerem żadnego z producentów, ponieważ na dzień dzisiejszy do tego wymagana jest wyłączność. POLKAS wyżej ceni niezależność i komfort zaoferowania optymalnego dla danej firmy oprogramowania niż sprzedaż z góry wiadomego programu, nawet z wyższym rabatem.

Kolejna rzecz, której się wystrzegamy, to przystępowanie do prac wdrożeniowych bez przeprowadzenia analizy przedwdrożeniowej. Nawet jeżeli klient nie widzi takiej potrzeby i generalnie jest temu przeciwny, wówczas i tak POLKAS przeprowadza analizę i spisuje dokument, który przedstawia klientowi do akceptacji. Nawet jeżeli jego obiekcje co do zasadności procesu analizy były zdecydowane, to najczęściej najpóźniej na tym etapie wszelkie wątpliwości zostają rozwiane. Okazuje się bowiem, do jak wielu niedomówień i niezrozumień może dojść w toku nawet konkretnych, ale jednak cały czas rozmów handlowych. Tak naprawę dopiero analiza weryfikuje rzeczywiste wymagania i potrzeby użytkowników.

Częstym błędem firm informatycznych jest ignorowanie infrastruktury klienta i instalowanie przede wszystkim bazy danych na byle jakim komputerze, który ma pełnić rolę serwera. Efektem jest wolna, mało wydajna, niestabilna praca, zawieszanie i resetowanie się programu. Jak napisano już wcześniej, POLKAS weryfikuje infrastrukturę klienta już na etapie analizy przedwdrożeniowej – między innymi temu ona ma służyć. W dokumencie zawarte są wytyczne odnośnie sprzętu – wymagania zarówno zalecane, jak i minimalne. W skrajnych przypadkach doradzamy klientom na początek pracę w chmurze, w modelu Software as a Service, w którym poza komputerem z dostępem do internetu nie jest wymagana żadna infrastruktura.

Spotykamy się również z przypadkami, gdy firma IT nieprawidłowo oszacowała koszty wdrożenia, a więc szukając oszczędności rezygnuje z przeprowadzania szkoleń użytkowników systemu ERP czy asysty powdrożeniowej, a obydwa te elementy są kluczowymi dla prawidłowo zrealizowanego wdrożenia. POLKAS zawsze zawiera je w swoich wycenach.

O złych praktykach tyle. Wdrożenie nowego oprogramowania do zarządzania jest na tyle skomplikowanym i złożonym procesem, że jest to chyba najgorszy z możliwych czas na eksperymenty. To zdecydowanie czas, aby postawić na sprawdzoną w bojach i doświadczoną w różnych branżach firmę wdrożeniową, jaką jest POLKAS!