e-sprzedaż od zaplecza – jak ważne jest dobre zarządzanie magazynem

Rozwój e-commerce postępuje bardzo szybko i coraz więcej firm korzysta z tego kanału sprzedaży. Dodatkowo regulacje i obostrzenia związane z pandemią Covid-19 jeszcze dodały dynamizmu tej sytuacji. Przeniesienie zakupów do sfery on-line to jednak dość złożone zadanie i nie kończy się ono na wyborze i skonfigurowaniu platformy e-commerce. Równie ważne jest zaplecze, to co dzieje się po otrzymaniu zamówienia – jego obsługa, skompletowanie, zarządzanie magazynem, przygotowanie i wysłanie przesyłki, informowanie klienta o stanie zamówienia… Bez uporządkowanych procesów backoffice i dobrze zorganizowanego zarządzania magazynem, dla wielu e-sklepów duży wzrost sprzedaży może stać się bardzo trudnym wyzwaniem i spowodować wiele kłopotów. Wydłużenie czasu realizacji zamówienia, braki czy błędy w jego kompletacji, brak komunikacji z e-sklepem może spowodować niezadowolenie nawet stałych klientów.

Jak zatem odpowiednio zorganizować procesy backoffice? Przede wszystkim sięgnąć po przejrzysty, skalowalny i wydajny system magazynowy, który pozwoli na dostosowanie funkcjonalności do rosnących potrzeb – np. moduł Handel enova365 albo Comarch ERP Optima. Duże firmy prowadzące e-sprzedaż i posiadające w magazynach wiele towarów, mogą sięgnąć po rozwiązania WMS. Funkcjonalności tych narzędzi pozwalają na zautomatyzowanie wielu procesów, co z kolei przekłada się na zwiększenie efektywności i wydajności pracy – nawet o 300%. Dzięki tym rozwiązaniom nie trzeba angażować pracowników w kolejne zadania związane z ręczną obsługą zamówień, a proces realizacji tych zamówień jest płynny – nawet, gdy ich ilość wzrasta.

Co jeszcze można zyskać dzięki zautomatyzowaniu procesów magazynowych?

  • Regulowanie wydajności magazynu bez zwiększania jego powierzchni i rekrutowania nowych pracowników
  • Dostęp do wszystkich informacji uporządkowanych w jednym miejscu
  • Skrócenie czasu kompletacji
  • Łatwiejsze lokalizowanie towarów i optymalizacja zbiórki zamówionych artykułów
  • Minimalizacja ilości błędów
  • Możliwość automatycznego informowania klienta o statusie zamówienia

Należy jednak zwrócić uwagę, że system zarzadzania magazynem musi być dobrze skomunikowany ze sklepem internetowym czy platformami sprzedażowymi. W POLKAS o ten aspekt dba zespół programistów, którzy takie integracje wykonują i dostosowują do indywidualnych wymagań, współdziałając ze sztabem wdrożeniowców. Zatem wszystkich zainteresowanych usprawnieniem e-sprzedaży lub integracją e-sklepu z systemem ERP, zapraszamy do kontaktu z nami!