Pracownicze Plany Kapitałowe w aplikacji Comarch PPK

Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych w najmniejszych firmach – poniżej 20 pracowników – jest już na ostatniej prostej, bowiem najpóźniej do 10 maja muszą one zawrzeć umowę o prowadzenia PPK. To największa grupa firm objęta koniecznością obsługi tego systemu oszczędności, także w systemach ERP obejmujących obszar kadrowo-płacowy.

Aplikacja Comarch PPK została przygotowana właśnie po to, by taką obsługę zapewnić. Aplikacja została przygotowana już podczas pierwszego etapu wdrożenia PPK w Polsce, w porozumieniu z instytucjami finansowymi, agentami transferowymi i dostawcami systemów ERP. Do tej pory została przetestowana przez wiele firm, a jej funkcjonalności od momentu wprowadzenia zostały znacznie rozszerzone i udoskonalone.

Comarch PPK umożliwia m.in. zawarcie umowy online dla wybranych instytucji finansowych, przygotowanie i przesłanie do instytucji listy uczestników przystępujących do PPK oraz automatyczne aktualizowanie danych z zakresie listy uczestników, wysokości składek, danych identyfikacyjnych czy kontaktowych uczestników. Oczywiście wśród funkcjonalności aplikacji znajduje się także ewidencja pracowników oraz składek, prowadzenie rejestrów przystąpień i wystąpień z programu PPK oraz deklarowanych składek, a także naliczanie składek. Z aplikacji można generować pliki zgłoszeniowe oraz wyrejestrowujące, aktualizujące dane uczestników, pliki związane z wypłatą transferową oraz dotyczące składek dla instytucji finansowych. Comarch PPK zawiera też informacje o wybranej instytucji finansowej, o przelewach składek oraz o zadaniach do wykonania i ważnych terminach.

Aplikacja jest zintegrowana z systemami Comarch, ale dzięki dostępowi przez API pozwala także na integracje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów.

Wszystkich zainteresowanych prezentacją i wdrożeniem modułu do obsługi PPK zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami, którzy odpowiedzą na wszelkie pytania i pomogą skonfigurować aplikację.