Specustawa w systemach ERP – aktualizacja enova365 i Comarch ERP Optima

Ze względu na panującą epidemię wprowadzane przez rząd działania wymuszają niespodziewane zmiany w przepisach. Pojawiają się nowe kwestie prawne, a te planowane od kilku miesięcy ulegają przesunięciu. Producenci systemów ERP, tacy jak Comarch i Soneta, trzymają jednak rękę na pulsie i reagują, by jak najszybciej dostarczać użytkownikom najbardziej aktualne wersje systemów.

W dostępnych aktualizacjach zarówno w systemie enova365 jak i Comarch ERP Optima prym wiedzie obsługa specustawy z 2 marca w zakresie ewidencji i rozliczania nieobecności związanej z zamknięciem placówek opiekuńczych dzieci do 8 r.ż. Dodatkowo w systemie enova365 dodano wydruki polecenia pracy zdalnej i oświadczenia o sprawowaniu opieki nad dzieckiem – COVID-19.

Drugą istotną kwestią jest JPK_V7 – choć wprowadzenie nowego pliku JPK zostało przesunięte, systemy enova365 i Comarch ERP Optima pozwalają już na opisywanie dokumentów nowymi danymi na potrzeby sporządzania pliku JPK_V7.

Wszystkich zainteresowanych przeprowadzeniem aktualizacji zapraszamy do kontaktu z nami – a jeżeli pojawią się kolejne zmiany w systemach, będziemy informować na bieżąco!