Nowa normalność – tak dzisiaj się mówi o świecie po wybuchu pandemii covid-19 – przyniosła dla wielu firm liczne zagrożenia jak i szanse. W dużej mierze handel przeniósł się do sieci.
Firmy które wcześniej nie posiadały e-sklepu, żeby przetrwać zmuszone były na prowadzenie sprzedaży w internecie. Z racji tego, że wiele rozwiniętych przedsiębiorstw korzysta z systemów ERP,
jednym z wiekszych wyzwań stała się integracja systemów z rozwiązaniami z dziedziny e-comerce.
Jakie możliwości oferuje integracja e-sklepu z ERP? Jakie zyski przynosi? Dlaczego jest to aż takie ważne dla rozwijających się firm?
Sklep internetowy na pewnym etapie rozwoju potrzebuje systemu ERP. Kiedy następuje ta chwila? Zazwyczaj jest to moment w którym chcemy zwiększyć liczbę kanałów sprzedaży, jak np Allegro, Amazon czy inny marketplace.
Systemy ERP z punktu widzenia osoby zarządzającej dają dostęp do dużej ilości informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji biznesowych (Panel BI).
Pracownikowi zaś dają narzędzie ułatwiające oraz usprawniające wykonywanie przez niego obowiązków. Może z jednego miejsca:
– obsługiwać zamówienia z różnych platform sprzedażowych,
– na bieżąco kontrolować stany magazynowe – nie dojdzie do sytuacji gdzie sprzedamy towar którego fizycznie nie mamy,
– zmieniać ceny i dane o produktach,
– generować potrzebne dokumenty księgowe, magazynowe i etykiety adresowe dla przesyłek,
Jak widać dzięki integracji ERP z e-comerce można usprawnić działanie sprzedaży. Można powierzyć jednemu pracownikowi więcej zadań, a sam pracownik ma znacznie ułatwioną i zautomatyzowaną prace.
Skraca to także czas od momentu zakupu towaru, aż do jego wysłania, dzięki czemu klient szybciej dostanie zamówiony produkt i będzie zadowolony z obsługi.
Po więcej informacji zapraszamy do firmy Polkas +48 12 634 05 44, erp@polkas.pl