enova365 Księga Inwentarzowa

Moduł umożliwia prowadzenie ewidencji majątku firmy wg Krajowych (KSR) lub Międzynarodowych (MSR) Standardów Rachunkowości.


Posiadane funkcjonalności:

  • Prowadzenie kartotek.
    • środków trwałych,
    • wartości niematerialnych i prawnych,
    • wyposażenia (obiekty, których nie można uznać za środek trwały z uwagi na zbyt niską wartość, a które zaliczane są do kosztów bez potrzeby ich amortyzowania):
      • automatyczne nadawanie kolejnych numerów ewidencyjnych nowo wprowadzonym i zaimportowanym kartotekom środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
      • podział amortyzacji bilansowej i podatkowej.
  • Amortyzacja.
    • jednorazowa,
    • liniowa,
    • degresywna (automatyczne wyznaczenie i przejście na metodę liniową):
      • rejestrowanie zmian w historii środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
      • możliwość przypisania kartoteki do centrum kosztów i/lub miejsca użytkowania,
      • możliwość przypisania osoby odpowiedzialnej
      • możliwość przypisania rodzaju KŚT kategorii środków do kartoteki,
      • przypisanie kodu kreskowego środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
      • możliwość wprowadzania wyjątków do planu amortyzacji.
  • Ewidencja dokumentów związanych z obrotem środkami trwałymi oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi z opcją automatycznego nadawania numeracji dokumentom.
    • amortyzacji,
    • przyjęcia środka trwałego – OT,
    • likwidacji środka trwałego – LT,
    • przeszacowania,
    • zmiany wartości,
    • odpisu aktualizującego.
  • Ewidencja dokumentów dotyczących zmiany parametrów środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
    • zmiana miejsca użytkowania,
    • zmiana parametrów amortyzacji,
    • zmiana centrum kosztów,
    • zmiana osoby odpowiedzialnej,
    • zmiana wartości i ilości.
  • Zestawy środków trwałych.
  • Terminarz.

Korzyści:

  • kompletne sprawdzenie majątku firmy
  • automatyzacja operacji wykonywanych na środkach trwałych i majątku
  • rejestracja zdarzeń dotyczących środków trwałych
  • analiza posiadanych informacji o wybranym dokumencie lub przedmiocie

Rekomendowany dla:

  • Firm zobowiązanych do prowadzenia ewidencji majątku trwałego

Szczególnie polecany dla branż:

  • Handel / e-commerce
  • Usługi i B2B
  • Produkcja
  • Finanse / HR
  • Administracja publiczna
  • Bankowość / ubezpieczenia
  • Outsourcing pracowników
  • Edukacja / szkolenia
  • Logistyka i spedycja
  • Budownictwo / nieruchomości
  • Utilities / użyteczność publiczna
  • Organizacje pożytku publicznego
  • Sztuka, rozrywka i media
  • Biura rachunkowe

Stanowiska:

  • Księgowy

Biznes:

  • Finanse i księgowość