enova365 Księga Handlowa

Moduł dedykowany księgowym, służący do ewidencjonowania dokumentów oraz sporządzania deklaracji i sprawozdań (bieżących i okresowych), w oparciu o plan kont.


Posiadane funkcjonalności:

  • Dziennik.
    Służy do prowadzenia zapisów księgowych wg jednego lub sub-dzienników.
  • Ewidencja dokumentów.
    Przeksięgowuje dokumenty do dziennika.
  • Zestawienie sald i obrotów.
    Tworzy zestawienia sald i obrotów kont syntetycznych i analitycznych oraz zapisów na kontach za dowolny okres. Uwzględnia również zapisy w buforze.
  • Deklaracje.
    Automatyczne sporządzanie zaliczek na podatek dochodowy na zasadach ogólnych, liniowych oraz CIT – 8.
  • eDeklaracje.
    Służy do wysyłania elektronicznych deklaracji z podpisem kwalifikowanym lub niekwalifikowanym: VAT-7, VAT-7K, VAT-7D. Wszystkie one są zapisywane w systemie wraz z historią transmisji oraz potwierdzeniami odbioru.
  • Schematy księgowe.
    Umożliwiają tworzenie dekretów księgowych do różnych typów dokumentów, w oparciu o plan kont.
  • Bufor księgowań.
    Służy do notowania dokumentów i zapisów księgowych oraz wprowadzania w nich poprawek przed zatwierdzeniem. Posiada kilka opcji: dokument wprowadzony, dokument do wyjaśnienia.
  • Ewidencja Środków Pieniężnych.
    Umożliwia tworzenie planów przepływów finansowych na podstawie prognoz i terminów płatności.
  • Ewidencja dokumentów i ewidencja VAT.
    Obsługuje takie dokumenty jak: faktury VAT, memoriały, listy płac, polisy ubezpieczeniowe, dokumenty amortyzacji itp. Umożliwia ewidencję VAT zakupów i sprzedaży oraz pozwala rozliczyć VAT metodą kasową lub memoriałową. Automatycznie sporządza miesięczną lub kwartalną deklarację VAT-7.
  • Import dokumentów z zewnątrz do księgowości.
    Obsługuje pliki w formatach: txt, xml oraz enovaTXT, umożliwiając zaimportowanie dokumentów: zakupu, sprzedaży, raportów kasowych, wyciągów bankowych oraz dokumentów magazynowych.
  • Wielooddziałowość.
    Służy do prowadzenia pełnej księgowości w firmach, które posiadają oddziały. Pozwala dla każdego z nich osobno zdefiniować:
    • możliwość przyporządkowywania do oddziałów: dokumentów tworzonych w różnych modułach (dokumentów rozliczeniowych, dokumentów środków trwałych, dokumentów RMK, delegacji PWS), kontrahentów, elementów słowników definiowanych, matryc dokumentów i zapłat, zestawień księgowych
    • możliwość dowolnego przyporządkowywania kont księgowych do oddziałów
    • możliwość rozliczania amortyzacji i kosztów RMK z podziałem na oddziały
    • różnicowanie nagłówków wydruków dla każdego z oddziałów
    • możliwość umieszczania na wydrukach numerów procedur ISO

Korzyści:

  • bieżąca i pełna kontrola działalności firmy
  • automatyzacja procesów w firmie
  • analiza danych finansowych firmy
  • zgodność z polskim ustawodawstwem
  • ciągłość zaksięgowanych informacji

Rekomendowany dla:

  • Pracowników Działu Księgowości i Finansów
  • Kapitałowych spółek prawa handlowego (spółka akcyjna i z o.o.)
  • Spółek osobowych prawa handlowego (komandytowa i komandytowo-akcyjna)

Szczególnie polecany dla branż:

  • Handel / e-commerce
  • Usługi i B2B
  • Produkcja
  • Finanse / HR
  • Administracja publiczna
  • Bankowość / ubezpieczenia
  • Outsourcing pracowników
  • Edukacja / szkolenia
  • Logistyka i spedycja
  • Budownictwo / nieruchomości
  • Utilities / użyteczność publiczna
  • Organizacje pożytku publicznego
  • Sztuka, rozrywka i media
  • Biura rachunkowe

Stanowiska:

  • Księgowy

Biznes:

  • Finanse i księgowość
  • Ewidencja członków